دزدگیر بهتر است یا دوربین مداربسته؟

آپان سیستم
۱۷ دی, ۱۴۰۲
بدون دیدگاه
5 دقیقه زمان مطالعه

Comparison of CCTV and burglar alarm

شاید شما هم به فکر ارتقا امنیت محل زندگی و محل کار خود باشید. ولی بین سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر و دوربین های مداربسته گیر کرده اید.

پس ادامه مقاله رو از دست نده.

دزدگیر بهتر است یا دوربین مداربسته؟

دوربین مداربسته یا سیستم نظارتی:

همانطور که اطلاع دارید دوربین مداربسته یا CCTV وظیفه دارد به محیط شما نظارت کند و اطلاعاتی که از طریق فیلم به دست‌آورده را برای شما در محلی مخصوص نگه‌داری کند که شما درصورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

این سیستم شامل تعدادی دوربین مداربسته و یک یا چند دستگاه ضبط کننده است. دوربین‌های مداربسته از طریق دو روش اتصال به اسم‌های آنالوگ یا CVI و تحت شبکه یا IPC اطلاعات را به دستگاه ضبط کننده انتقال می‌دهند و شما با توجه به نیاز برای مدت زمانی بکاپ‌ها می‌تواند حافظه دستگاه خود را انتخاب کنید.

امروز شرکت‌های متفاوتی دست به تولد دوربین‌های مداربسته زده‌اند که یکی از شرکت‌های بزرگ و شاخص در این حیطه شرکت داهوا است که همیشه سعی در ارتقا محصولات خود داشته و محصولاتی به‌روز و کار‌آمد تولید می‌کند به عنوان مثال ما در تولیدات سری جدید داهوا شاهد استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل و تجزیه اطلاعات استفاده می‌کند برای نمونه می‌توانید با استفاده از این توانایی افراد وارد شده به محیط شناسایی کنید و حتی سرشماری کنید.

 

دزدگیر یا سیستم اعلام سرقت:

سیستم اعلام سرقت یا Burglar Alarm نقش یک محافظ را دارد که در صورت مشاهده ورود غیر مجاز شما را مطلع می‌سازد حالا یا از طریق آلارم یا از طریق پیامک و تماس.

دزدگیر شامل بخش‌های گوناگونی می‌باشد که شامل: آژیر، پنل دزدگیر، سنسورها(چشمی، مگنت، بیم‌خطی و…) و… است. سنسور های سیستم‌های اعلام سرقت به دو صورت باسیم و بی‌سیم در بازار موجود هستند که به شیوه اتصال آن‌ها به پنل اصلی مربوط است.

امروز پلیس تمامی طلافروشی‌ها، صرافی‌ها و بانک‌ها مجبور کرده که از سیستم اعلام سرقت استفاده کنند و تنها از برند پارادوکس کانادایی که تاییدیه مها دارد باید استفاده کنند. با این حال شرکت‌های داخلی هم وجود دارند که سیستم‌های مورد قبول تولید میکنند که در بازار پرفروش هستند.مانند: کانفیادو، سایلکس، کلاسیک و فایروال.

اول از همه بریم و یه مقایسه کوچیک این دوتا مورد رو ببینیم.

 

مقایسه دزگیر و دوربین مداربسته:

همونطور که دیدین دوربین های مداربسته به دلیل اینکه می‌خواهد به محیط نظارت داشته باشند مجبور به قرار گیری در موقعیتی هستند که جسمی جلو دیدشان گرفته نشده باشد و باعث شده که در دید سارقان قرار بگیرد و آن‌ها بعد از اطلاع از وجود سیستم نظارتی یا دوربین های مداربسته را از کار می‌اندازند یا چهره خود را می‌پوشانند و با خیال راحت به کار خود ادامه می‌دهند چون دوربین های مداربسته تهدیدی برای آنها نیست!!!

ولی دزدگیر یا سیستم اعلام سرقت میخواد دزد را غافل گیر کند به همین منظور توسط نصابان ماهر به گونه ای نصب می‌شوند که نه بشود آنها را دید و نه بشود آن را از کار انداخت و هنگام ورود غیر مجاز آژیر به صدا در می آید.

این نکته مهم را هم به یاد داشته باشید که نقش نصاب بسیار در کارکرد سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر حیاتی است پس حتما مشاوره بگیرید و از نصابان خبره استفاده کند.تیم ما نماینده تمامی سیستم‌های اعلام سرقت مورد قبول و مطمئن موجود در بازار 24 ساعته  برای مشاوره و نصب در خدمت شما هستند.

 

دزدی که دارد به نقسه یک خانه نگاه میکند و جای دوربین ها و دزدگیر را برای خود مشخص کرده

وقتی سرقت اتفاق می افتد هر ثانیه که می‌گذر بسیار اهمیت دارد و اگر سارق احساس کند خطری او را تهدید نمی‌کند از لحظه لحظه این کار استفاده می‌کند و همین باعث می‌شود گاهی انقدر وقت داشته باشد که برای خودشون جوجه کباب درست کنند!!!

این دقیقا کاری است که دوربین های مداربسته میکنند. بدون مزاحمت برای دزدان فقط از آن ها فیلم می‌گیرند ولی سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر اینگونه نیست و در همان ورود اول با صدای آژیر باعث اضطراب سارقان  می‌شود و بخاطر اینکه دستگیر نشوند سعی می‌کنند هرچه سریع تر محل را ترک کنند و حتی جدا از آژیر، دزدگیر می‌تواند برای شما و پلیس از طریق اینترنت، تماس و پیامک هشدار ارسال کند که ورود غیر مجاز صورت گرفته است.

ولی به یاد داشته باشید که این اطلاعات به این معنا نیست که دوربین های مداربسته کاربردی نیستند بلکه به این معناست که اگر میخواهید با خیال راحت از محل زندگی و محل کار خود حفاظت کنید هیچی بهتر از ادغام کردن سیستم اعلام سرقت با دوربین مداربسته نیست. زیرا شما میتواند با قابلیت نظارتی که دوربین های مداربسته به شما می دهد در صورت به صدا در آمدن آژیر اگر ورود غیر مجازی صورت گرفته بود آن ها را راخت تر شناسایی کند و اگر تحریک بی دلیل سنسور ها بود خیال خود را راحت کنید.

اطمینان خاطر شما دقیقا کاری است که تیم آپان سیستم ( آرکاجم ) سعی در انجامش دارد زیرا هیچ چیز مهم تر حفظ امنیت و آسایش شما نیست.

 

 

برای آشنایی بیشتر با برند های سیستم اعلام سرقت و دزدگیر میتواند از لینک های زیر استفاده کنید:

پارادوکس، کانفیادو، سایلکس، کلاسیک، فایروال

و همچنین برای آشنایی با برند های دوربین های مداربسته از این لینک ها استفاده کنید:

داهوا، هایک ویژن، ایمو لایف

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.